אמריקה בוחרת: אובמה או רומני

    חדשות קול חי Comments Off on אמריקה בוחרת: אובמה או רומני
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקלפיות בבחירות לנשיאות בארצות הברית נפתחו בשעות הצהרים (שעון ישראל), כאשר הסקרים האחרונים מצביעים על תיקו בין שני המועמדים: הנשיא המכהן ברק אובמה ויריבו הרפובליקני מיט רומני.

    השניים ערכו ביממה האחרונה מסעות שכנוע אחרונים במדינות שיכריעו את הכף במרוץ לבית הלבן, שהוגדר כאחד הצמודים בתולדות ארצות הברית.

    על פי הסקר האחרון שהתפרסם הלילה מוביל הנשיא המכהן אובמה בפער קטן של שני אחוזים על יריבו הרפובליקני רומני.

    עם זאת, התיקו הגדול אינו בכל המדינות בארצות הברית, אלא במדינות המתנדנדות שבהן אין הכרעה ברורה בין המועמדים. ישנן מדינות בהן זהות המנצח ברורה.

    פרשנים פוליטיים בארצות הברית מעריכים כי אחוז הצבעה גבוה עשוי להשאיר את הנשיא אובמה בבית הלבן בארבע השנים הבאות.

    עורך עיתון "משפחה" באנגלית, בנימין רוז, אמר בראיון לבצלאל קאהן בתוכנית "מה חדש" – יומן הצהרים של "קול חי", כי הרבנים בארצות הברית לא יצאו בקריאה עבור מי להצביע, אולם לאחרונה ניכרת נטייה הולכת וגוברת של הציבור החרדי בארה"ב לתמוך במועמד הרפובליקני, מיט רומני.

    בינתיים במערכת הפוליטית בישראל עוקבים במתח אחרי ההתפתחויות שכן בחירתו של רומני עשוייה לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו, במירוץ הבחירות בישראל. נתניהו ורומני ידידים ותיקים וחולקים השקפת עולם דומה ביחס לאיראן ולעולם הערבי.

    גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עוקב בדריכות אחרי מערכת הבחירות בארצות הברית שתוצאותיה ישליכו על החלטתו לחזור למערכת הפוליטית. מקורביו טוענים, כי אם אובמה ינצח בבחירות, יקל הדבר על החלטתו של אולמרט האם להתמודד.



    0 תגובות